My 'Chenta Hati'...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, August 12, 2009

Macaroni Goreng.. (**Kecur air liur)

Salam Semua,

Takde pe pun cter menarik.. saje update blog sbb skrg tgh rehat.. mama plak tgh pose hari ni... jdi dripda mama bau mknan yg member duk tapau kt pantry tu bek mama lepak dpn pc...tp terkecur plak tgk makaroni bawah nih... DUGAAN......Skrg baru kul 13:19 pm....

Ini adalah macaroni yg mama goreng mlm tadik. Sememang mama bukanlah 'chef terkenal'. Nak masak pun kdang2 masih lagi merujuk buku resepi. Sumur hidup mama tak pnh msk macaroni... tak kira la goreng ke, bercheese ke.. makan macaroni org len msk pnh ler...macaroni mama beli lama dah.. tp tak termasak2 pun... smlm ntah cemane aura dtg tiba2 rasa nk msk mcaroni la pulak..(**sbnrnya mls nk msk nasi, sbb nnt nk kena wat lauk 2/3 jenis.. ekekek)...ape punyer mls mama nih.. blk keje terus mama rebus makaroni tu... resepi??? (**mama da print kat opis.. ekeke).. papa plak smbl g dapur jeling kat mama.. pehtu gelak sinis... yer lah papa, mama bukan terrer masak pun.. tp kalo papa rasa tak sedap, papa g kedai je lah.. ekekek...tp semmgnyer papa Zara jenis bedal ajer.. sedap tak sdp blkg cter, yg pntg msk perut dlu...

Ini plak, gmbr mama yg tgh mkn makaroni (**gmbr tak clear sbb guna henset cap basikal)... Peh masak terus mama bedal 2 pinggan makaroni.. Sedap sungguh!!! Menjadi resepi yg aku amik dari MyResepi tu....Cuma mama modified daging cincang ke ayam cincang...dah itu je yg ada lam peti..Sayur2 takde sgt.. sebb lam peti ais cuma ada sayur bayam, pucuk ubi kayu, tempe & kubis... disbbkn mama ni jenis yg kalo takde sayur rasa mcm sembelit ajer... mama pun buh le kubis...ekekek.. bedal jer lah... tp sedap jugak... tetibe teringat kat adk brdk di Kedah.. Kalo diorg ada, gerenti dah cerah kuali mama tuh...Zara plak seb bek da tido.. Kalo tak, dia pun nyebok nk mkn gak...Next time nk masak SPIRAL plak...


Ini gmbr masa we ols g Floria pda hari terakhir 9 Ogos 2009... Takde ape yg menarik pun.. rasanya lagi menarik thn lepas.. booth thn lepas lagi besar & byk... Kali ni Bunga dah byk yg kecut... Tapi org tersyg tetap nk posing gak... Muka Zara tu mcm masam sikit sbb dia nk jalan tp kitorg tak bg... Yer lah.. dah pak guard pokok asik je sebut "Minta maaf yer.. tak boleh pijak rumput..." Ada Zara paham? Mama & papa la terpaksa pijak sbb kejor si Zara... Hasil dri kunjungan ke situ, mama telah beli 3 pokok hiasan iaitu pokok pain (2 pasu) & pokok gantung (**pokok ape ntah.. tp yg dlm pasu gantung tu)...

Ini plak gmbr terkini Zara.... tgh ralit mkn roti smbl tgk tv...tak heran de mama amik gmbr...


Yg ni pun sama la jugak... jeling2 gitu aje... yg pntg roti tidak ku lepas...

Uiiiihhhh... kalo Zara pakai gown nih (**act gown ni size 6M, tp mama dah jdkan sbg top) mesti papa ckp mcm nih "Mama, montel je papa tgk ank kiter nih. Asal ha? Makan byk ke? Mama dietkan dia sikit. Berketul2 dah nih ha". Dah la baju tu bentuk polcadot.. lagi la nmpk kemontelannyer itu...ZARA KENA DIET??? tak pyh la.. kalo org lain, sibuk paksa ank mkn.. Siap bg vitamin lg.. ZARA, tak pyh bervitamin... dia da pandai cari vitamin utk perut dia.. ekekek..

Ini plak KEBUN milik Ayah Long a.k.a Pak Ngah (PapaZara la...) yg mama bulat2 kan tu adalah pucuk ubi kayu... Yahooo!!! dah menjadi tanaman kiter...apa yg penting???? SIRAM POKOK!!!
Sekian...

6 comments:

~HudaBanny~ said...

kak yus saje aje..mengkecurkan tekak aku.....sudahnye balik tadi g singgah giant beli taugeh & daun kucai...hahahaha...goreng macaroni arr kat umah...letak sket udang, sotong,ayam...perghhhh mengancam!!!

BabyFea said...

kih kih... kyus mls nk sggh kedai.. mls nk heret si Zara tu.. guna ape yg ada jer... tp tu ler, kalo buh memcm mmg sedap!!!

p/s: wekss aku pose lagi nih... perut ku da berkeroncong nih..

Cahaya said...

bila nk wat housewarming ni kak yus??? xsabor nk menunggu..leh kumpulkn kawan2 kita sekali...jom kita berenuion di umah baru kak yusssss:-)

BabyFea said...

peh raya la..leh makan2 ketupat rendang & kuih raya... aduiii..lagi kecur air liur nih..

Sue chopsuey said...

Lapo tengok macaroni tu..
kak yus, kalau buat char kuay teow raya ni, gerenti aku datang umah baru!
Sebelum tu..
Cantik la paintings yang kak yus beli tu.. Pi Cik Kiah shopping ye.. Untungnya dok dekat KL, macam2 adew..
Aritu aku singgah Putrajaya, tapi kat PICC je amik gambar.. segan lak nak singgah umah kak yus sebab ada ipar, MIL dan FIL sekali.. lain kali la no..
Kalo dah beso ubi tu dapat rebus makan ngan sambal sedapnyer...
Selamat Menyambut Kedatangan Ramadahan..

Rizal @ Kak Yus = Papa @ Mama Zara Sofea said...

ye ke cik sue.. alahai.. tidak leh jumper ko kan.. ko da gumuk ke? ekekek...slalu mak buyung ni dia CHUBBY.. ekekek... nnt aku wat house warming ko dtg la.. tp peh raya la yer...

ko ngidam makan char kue tiau ke?