My 'Chenta Hati'...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, June 30, 2009

SITE VISIT TO OUR NEW HOUSE!

Hai semua....

Hari ni nk update pasal umah baru ku... Alhamdulillah akhirnya kami berjaya mendapatkan kunci umah baru kami (umah kuarters ok, bukan umh beli). Kalo nk beli umah, kena tunggu mama gred 44 atau 48 dulu...InsyaAllah...So, bila dah dapat kunci, kami diberi masa 14 hari utk mengosongkn umh lama & pindah ke umah baru.

Semlm mama dah byr deposit umah & last weekend papa da byr Syabas. Pg ni papa byr TNB & kami bersama2 mengambil kunci umah. Tak sbr nk pindah!.. Lepas amik kunci, kami terus menuju ke rumah. nak wat checking apa yg patut...


Gambar 1 : Papa, minta tlgkan amikan gmbr mama posing depan umah baru kita.. teruja nih.. (kat blkg tu penuh dgn smph-sarap.. pepehal posing dlu k)



Gambar 2 : Close up skit papa.. mama tengah tahan panas matahari ni..lgpun mama rasa tak pnh lg posing dgn montot gen2 ni kan papa?



Gambar 3 : Depan rumah kitaorg ada sekolah menengah. Hanya pagar yg memisahkan jalan dan bilik darjah. Mudah2an Zara suke nk ke sekolah yer.


Gambar 4 : Dari pandangan bawah, ini adlaah balkoni bilik kitaorg (bilik master). Cadang nk jadikan ruang bersantai. Pehtu nk gantung pokok bunga.. ok ke?



Gambar 5 : Ini pulak tangga nk menuju ke bwh.. Mind ur head ok.. kalo omputih lalu bawah tangga ni gerenti terantuk..ekekek..



Gambar 6 : Ini pulak di tingkat 2. Ngkorang pilih le nk bilik mana. kat ruang tengah nk jadikan ruang berehat utk seisi kuarga.. tk yah lepak bwh.. hahaha..



Gambar 7 : Tangga yg bisa membasahkan ketiak ku.. Aduhai... 1.....2.....3....4... baru smpi atas...ni yg mls rasanya nk naik kalo dah duk bawah... hurmm...



Gambar 8 : Ini pulak dapur... nampak sempit sikit berbanding dlu... tp takpe lah... wat pe dapur besar2 kan.. bukan leh tido pon... hahahah...

Gambar 9 : Suamiku tersayang.. posing manja di ruang tamu.. nnt jgn luper kemas umah yer.. umh kiter da makin besar....:D


Gambar 10 : Ini plak blkg umah... leh la tanam pokok serai, betik, pandan, kari dsbg nyer..



THINK!!!!
  • padan ke dgn langsir yg aku tempah kt mak aku jahit tu...
  • ada bape mangga kena psg? sayang kira lah ek... bab security di bwh tjwb sayang ok!
  • lampu bolat ni mcm tak best je.. redup bagai.. kalo buh candeliar mesti lawa kan... :p
  • sib bek ada 2 sinki & penyedut bau.. tak de lah berkuap dapur.
  • nk hias cemane umah nnt..
  • cam nk psg air-cond jer....
  • sape nk psg astro nnt.. abis umh ditebuk kang..
  • nk decorate design ape ha? interior design? kalo umh sendiri, aku tanya eric leong jer..
  • pagar takde... slmt ke ank aku nk main? jgn harap nk kuar umh ok!
  • nk titon.. zzzz




6 comments:

aLoNg@Na said...

thniah yus,dpt kuaters baru..cantik..sgt suka design umh tu..wah pasni luas ler sket ruang utk zara main ek..bru nmpak tanah..

Cahaya said...

kak yus..seriyes umah ko lawa..
bestyer...wah banyak impian tuk umah baru ek..k good luck..aku pn leh jadi ID ko. Tp bayar mahal sikit dr eric la:-p

Kak Yus (Mama Zara Sofea) said...

Na --> thnx.. penat gak la bersoal jwb dgn BPH..baru dpt umh tu.. tnh nk main tu ada.. lapang.. tp tak brani la nk lepas dia keluar.. umah putrajya kan tak leh psg pagar.. takut hilang..

Cahaya --> thnx yan.. ala.. umh kuarters...tp kira impian utk mendiami kuarters ikut kelayakan kelas tu dah berjaya dpt la.. nk jdi ID? ekeke... ko nk design ape nih?

nard said...

kuarter ape? tp mmg luas giler umh tu..

Sue chopsuey said...

congratz on ur new house..
cuma x silap aku xleh tukar cat luar je kan?
dalam decorate la cantik2..

Zara Sofea said...

nard -->hihihi... boleh la.. kalo pandai kemas lg luas... buh cermin besor..tungguuu...ekekek

sue --> a'a..luar tak leh cat.. dlm boleh.. aku buh kaler merah ok tak..nnt sume tetamu aku romantik jew.. ekekek