My 'Chenta Hati'...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, September 18, 2008

Persiapan raya 1.

Hi, apa khabar semua... kali ni nak citer pasal persiapan raya.... hurm.. thn ni kami sekeluarga 'terpaksa' memilih kaler biru disebabkan kuarga belah phg nk pakai tema biru... biru keadilan gitu... ekeke... papa mesti suke nih.... kalo nk diikutkan, thn lepas da warna biru da... tp takpe la... tak nk kecikkan hati, kitaorg pun beli gak kaler biru... kunun2 nk wat sume guna jenis kain yg sama... kalo beli tu nk beli 1 kayu gulung tu.... tp tak cukup la pulak... jd kami beli asing2... papa punyer baju belum beli lg... mama punyer da beli da... da nk blk phg kan.. kurung phg le jwbnyer..... Zara punyer pun da...beli readymade je senang.... alahai comelnyer anak mama nnt pakai baju kurung... dpt le beli kat jalan tar... susah betul nk dpt saiz dia... byk yg da habis... erm.. thn ni tak budget bape baju utk zara... target mama, sume kaler... kui kui kui... takat ni zara baru beli 5 psg (biru 2, oren 1, pink 1, kuning 1).... ala... tak cukup lg la (hijau, merun, coklat, silver, hitam... bape byk da.. sume kaler tu takde lg)... kih kih kih... mama ske sgt beli baju kat zara.. tak terpakai da.... takpe, tak terpakai kita simpan... bazir betul mama nih.... smlm mama dpt kuih conflakes pedas yg mama order sblm pose... baru rasa nk raya ek... hr ni mama dpt tempeyek kcg tnh 100 kpg & tempeyek kcg dal 100 kpg.... ini nk bhgi 2 dgn mak mertua.... pehtu nk tmbah lg 200.. yg ini utk pasukan tentera kat kedah... diorg ni kalo letak mkanan dpn mata, kejap je cerah.... so, order byk2 sikit... lgpun utk stok bbq nnt... hri ni mama ajak papa buka pose kat kenny rodges... kena tmph tmpt dulu.. kalo tak jd mcm hr tu... peh book tmpt tu, kita ronda2 jap kat parkson... mama berkenan 1 beg tu... hr tu lg dok ushar.. kali ni mesti dpt gak.... ekekeke.... ok la.. sekian utk ptg ni... pg td busy sgt.. ptg ni je free....

1 comment:

PuteriZaraSofea said...

kenny rogers tak sempat.. beg out-of-stock. kita pi cari lain ler