My 'Chenta Hati'...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, December 22, 2009

Wajah Terkini - masih dlm mud 'cikenpop'

Salam,

Berikut merupakan wajah terkini Zara yg masih lagi dlm mud cikenpop. Setelah semingu nenek wan dari Pahang jaga Zara kat sini, akhirnya Zara telah dibawa balik untuk 'dijampi' kunun2 lah... utk me'mati'kan virus cikenpop. Org tua2 kata, cikenpop ni berbalik penyakit dia.. Penyakit raja2....Kalo tak berubat bagi campak tu mati, dia akan datang semula bila besor nnt. Mcm mama kena dlu, mama telah dijampi menggunakan kemenyan.. asap kemenyan tu di tiup ke badan mama, biar mati kuman cikenpop tu terkena asap. Byk sbnrnya cara perubatan secara tradisional. Salah satu mcm mama ckp tadi. Untuk kes Zara, takkan nk perasap dia kan? asap2 tu sume... Jadi bawa dia balik Pahang utk berubat.. Berubat cara mana mama tak tau... Mama serahkan kepada nenek wan & nenek abah dia..


Budak yg siokkkk tayang perut yg bulat... Almaklumlah baru peh minum susu.



Control senyum @ tahan geli sbb papa geletek dia...



Nampak tak blister yg da jdi mcm kudis kt bawah tepi mulut dia tu... Yg ni payah nk kering sbb dia asik duk kepam air lam mulut & lueh kuar main air...

Tak nmpk sangat bintat2 merah bawah leher dia tu.. Tepon cap 'cicak' gitu le.. blurr...


Jap papa... Zara gatal tinga ni... mesti ada blister blkg tinga Zara ni..

'Ku merelakan diri untuk disapu ubat'.... susut da badan ank mama nih..cekci plak dia....

Sian dia... mama tgh tumis, dia masuk dapur minta ayam... miang plak badan tu kang...

saje nk buh stokin mary jane ni kt Zara. Dia suke sgt pakai stokin bentuk kasut nih..

Aku? cm biasa.... lam tandas kt hotel residence, uniten. hahaha...
Sekian.........

6 comments:

aLoNg@Na said...

ciannya aunty nengok zara..plg sadis n sayu bla nengok gbr dia yg rela dipenuhi ubat ngn just berpampers tu...

blister yg kt bwh mulut tu msti 'ibu' cikenpop tu..org kata 'ibu' tu yg ssh nk kering/baik..na dlu ms kecik2 kena,'ibu' nya dok kt dahi..smpai skang tinggal parut jg nandek..hehe

wlu pun penuh ngn cikenpop,dia tetap comel gitu....

na doakan mg zara cpt sembuh ek..danish pn dh totally ok skang..ngah kemaruk mkn jer bdk tu skang..nk cover blik part mana yg dh kempis2 ritu...

Papa @ Mama Zara Sofea said...

Na--> wat muka sedey la si Zara tu. Tapi bila org sapu ubat tu, dia menggelitat.. dia kata geli.. pehtu ketawa berdekah2...

ibu cikenpop dia kt peha kiri. bawah mulut dia tu lmbt kering sbb dia suke kepat mulut bawah. pehtu dia minum susu/air kwsn situ jadi basah. tu yg lmbr kering..

tima kasih doakan Zara. pehni, sara pun cam danish gak.. nk cover part yg da kempis.. ekekek

aja_biee said...

ala siannya zara.. tak sampai ati tgk muke dia.. aku dah beso gajah ni pon x penah kena lg cikenpop.. laki aku ckp bisa sgt ms benda alah tu nk keluar.. harap2 sampai tua aku tak kena la ek.. auntie aja doakan zara cepat cembut k..

Papa @ Mama Zara Sofea said...

aja --> org kta, bukan aku kata tau... sumur hidup sekali mesti kena punya... so, hati2 yer.. huhuhu...

SuhailaHanafi said...

yus,
aritu anak buah su pun kena cikenpop masa cuti2.. aisey tak jadi nak peluk dia..
mudah2an zara cepat sembuh ye..

BabyFea said...

ALhamdulillah berkat doa kengkawan semua, Zara dah sembuh dari cikenpop... dia pun tak demam sgt masa kena cikenpop.. betul la org kata, budak2 kalo kena just amik masa 2 minggu shj utk sembuh... kalo org dewasa, mau kt 3 minggu...

Bagi kes Zara, masuk minggu ke 2, blister dah pun kecut.. dan skrg ni just tinggal parut je.. tp tak menjejaskan kecomelan Zara (sbb boleh kira ada bape biji kt muka dia)...tp kalo org dewasa yg kena, lagi berbulu le tengkuk melihatnya.. ngeri...skrg ni Zara dlm proses nk menggemukan semula diri & proses melicinkn parut.. hehehe...

updated,
-MAMA ZARA-