My 'Chenta Hati'...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, November 19, 2009

My first 'Krim Muka' - By Zara

Salam,

Ikuti kisah Zara ini...

Saya bangun pagi pukul 7.00 am. Selalunya bila saya bangun je, saya akan cari mama & papa... tak susah nk cari pun, sama ada mereka dlm blk tgkt atas atau kt dapur bawah.. itu je tempt feveret diorg pagi2 setiap hari. Sambil mama bersiap, saya selalu perhatikan mama bersolek... kadang2 mama just tepek2 gitu ajer.. pehtu kelam kabut capai beg saya & hntr saya ke sekolah... kdg2 tu terlebih awal.. jadi mama buh le eyeshadow kt mata dia tu... Saya mmg suka perhatikan mama saya bersolek... tapi setakat ini saya cuma pandai pakai bedak & myk rambut sahaja... sya akan berusaha utk bersolek mcm mama suatu hari nanti.

Semalam, semasa mama sibuk duk iron baju keje, saya bukak laci mama... wah... mcm2 ada.. slalunya saya akan susun2 benda yg ada dlm tu.. kalo tak susun pun saya akan amik & buang ke bwah... saya suke sgt jatuhkan barang...kemudian saya cakap "opsss... jatuhhh".... mama plak sekali sekala intai apa yg saya buat... Tapi dah 5 minit berlalu. Mama masih tak tgk saya... Papa pula tgh mandi... Saya rasa inilah peluang keemasan buat saya. Saya mahu cantik macam mama... Dengan perasaan girangnya, saya buka bekas yang berwarna hijau... ermm... wanginya... lalu saya tepek2kan di muka saya... wahh.. saya tahu lepas ni mesti saya cantik mcm erra fazira... memandangkan kulit saya tak berapa nk cerah, saya sapu ke tgn saya...untuk mendapatkan kulit yang gebulah katakan...

Saya tak sabar nak tengok hasilnya... Tetiba mama paggil saya... "sayang.... buat ape tu?"... Saya nak berikan kejutan pada mama. Jadi saya tak toleh ke belakang... Saya harap mama faham kenapa saya buat mcm ini. Saya mahu cantik mcm mama. Mama dtg pada saya...saya tgk muka mama macam nak marah.. tetiba mama ketawa... Mama jerit2 pggl papa dlm blk air... Mama beria2 suruh papa tgk keadaan saya... Papa plak marah mama sebab tak jaga saya... Sambil dukung saya, mama bawa saya ke bawah...Mama asyik ketawa tak berhenti... Dia amik henset & kamera... terus snap wajah saya yg dah macam zombi kampung pisang ini....Saya pun ikut ketawa sekali....yang penting sekali mama tak marah & babap saya... Alhamdulillah...saya tau sayalah penawar duka mama & papa... Zara sayang Mama & Papa..

by Zara.

***ngkorang tau mender ape dia lumur kat muka dia tu? Minyak Rambut Brylcream kaler ijo tu.. milik papa.. habis setengah bekas tau tau! pepagi lagi bikin mama ketawa... hahaha...



ni le wajah budak yang rasa diriku ini tak bersalah tu....

Habislah kena marah dengan mama peh nih...

Gosok jangan tak gosok-gosok...Biar muka ku gebu...
Sekian..

6 comments:

HudaBanny said...

terkekek2 aku ketawa...aku punye la imagine Zara letak eye shadow ko kat muka dia....rupanya minyak rambut papa!!....hahahhahahhahaha bertuah anak ko kak yus!

nard said...

hahahaha...klakar la zara nih...sian kat papa dia..setengah botol abis dilumur kat muka....

Papa @ Mama Zara Sofea said...

ude --> itu la pasal ude... eyeshadow dlu ada gak dia main smpi hancusss. tp time tu papa dia yg dpt tgkp... aku tak tau lg...kalo tau aku amik gak gmbr apa yg dia da wat kt eyeshadow aku tu....

nard --> wangi je muka dia nard.. ekekek

SuhailaHanafi said...

ingatkan krim safi ke.. rupa2nya brylcream.. lawak la zara ni.. nasib baik tak telan.. terpaksa la papa zara beli krim baru hu..

Zalia Firdina said...

haa..haa, memang tergelak besar time baca ni...lawak betul.. sama mcm firdina... ubat gigi dia pun habis dia letak kat muka sambil tu siap dijilatnya lagi... kiranya si Zara ni ok skit dari Dina.. blh beza mana yg boleh makan or tak... huu..huu

Papa @ Mama Zara Sofea said...

sue--> takde makna pakai pencuci muka. tp kalo dia dlm blk air, mgkn la kut dia pakai pencuci muka aku tu.. hahaha...

zalia --> budak tecit kan.. apa la dia tau mender tu sedap ke idok ke.. hahaha... Zara ni dia tau mender peleh di mkn..