My 'Chenta Hati'...

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, June 20, 2011

World's Greatest Dad!


Salam,

Saya dgn ini ingin memaklumkan 'World Greatest Dad' jatuh kepada....................

En.Muhamad Rizal Bin Azali.....

hihihi..... sebenarnya semua bapa didalam dunia ni adalah yg terbaik. Saya ada ramai bapa.... setiap bapa saya mempunyai keistimewaan tersendiri. Cuma saya tak reti nk lahirkan penghargaan saya kepada mereka. Cukuplah saya nyatakan yang saya sgt syg pada bapa2 saya ini...Orang2 yg bertuah itu adalah :

Bapa kandung saya :
- Abah Nawi a.k.a Tok Wan - Dia yg mengajar saya berdikari & berusaha mencari rezeki sendiri....tanpa dia, mungkin kini saya adalah ank yg MANJA dan tergedik2.....

Bapa mertua saya :
- Abah Wan a.k.a Nek Abah - Dia seorg yg sgt penyayang & pakar dlm bab masakan... ckplah apa sahaja menu.... pasti menjilat jari!

Bapa saudara kandung saya :
- kedua2 belah bapa saudara saya semuanya baik2 walaupun kdg2 saya terpaksa pendamkan hati saya...tp yg plg saya senang hati adalah PakCik a.k.a Toktok & Pak Jang a.k.a Tok Jang.... yg lain2 tu saya tak sebut bukan bermaksud saya kurang suka...tp terus-terang saya kata, saya amat selesa dgn mereka berdua sbb mereka terlalu ambil berat pasal saya... :-)

Bapa kepada anak-anak saya :
- papa Rizal - Dia sempurna dari semua segi....dialah bapa yg terbaik bagi anak-anak saya....Byk perkara yang saya suka tentang dia....Dia seorg yg sgt penyayang...rajin..& suka bercerita. Sbnrnya byk kelebihan dia yg saya tak tersenarai & mungkin yg saya tak sedar sepnjg mendirikan rumah tgga selama 5 bersama beliau....tp saya akui, sejak saya mula mengenali dia (masa mula2 nk tekel) dia seorg yg sgt istimewa.... bygkn, semasa saya mula mendekati dia, ramai mulut2 yg tidak menyokong saya berkwn dgn dia dek kerana kebaikan & ketulusan hati dia.... tp itu membuatkan saya semakin mahu mengenali keistimewaan dia...akhirnya, kini dia telah menjadi bapa kepada anak2 saya.....itulah Papa Muhamad Rizal Azali.....walaupun mama suke bergado (sape lagi mama nk usik/menyakat kt umah tu kalo bukan papa & kakak Puteri) tp sesungguhnya mama sgt syg pada papa... terima kasih kerana menjadi peneman hidup mama & anak-anak....semoga papa menjadi papa yg terbaik di dunia & akhirat... Amin.....




Akhir kta, mama harap papa tak tersinggung dgn kata2 mama yg kdg2 over je meluncur laju dari mulut mama nih.... mama sedar papa ada kata semalam 'hari ni hari bapa'.... tp mama balas balik 'kalo hari ibu pun, mama ttp kena masak'.... mama tau papa terasa hati... mama minta maaf....mungkin mama terlalu penat kut...mama janji mama akan tunaikan apa sahaja kehendak papa selagi mama termampu...minta maaf sekali lagi kerana tiada msg ucapan hari bapa kepada papa, abah nawi & abah wan.....x ucap x bermakna x sayang.....cuma pregnant kali ni mama malas nk celebrate bagai... mungkin sebab da sarat 34 weeks kut... minta maaf sekali lagi... kalo ada oven, da lama bakar kek bantat untuk papa.... :-).. Akhir kta We Love You!

Sekian....

1 comment:

SuhailaHanafi said...

sweetnya.. kalo papa nye tak terharu tak tau la.. su yang baca ni pun dah rasa emo lak..